نوشتن‌گاه

نوشتن‌گاه عضویست از بدن چون نشیمن‌گاه؛ مرکب است از دست و مغز و قلب که در وادی نوشتن همان قلم است و عقل و دل

نوشتن‌گاه

نوشتن‌گاه عضویست از بدن چون نشیمن‌گاه؛ مرکب است از دست و مغز و قلب که در وادی نوشتن همان قلم است و عقل و دل

چرا امریکا با ایران اسلامی دشمنی می کند؟

چرا امریکا با ایران اسلامی دشمنی می کند؟

جمعه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۳:۳۳ ب.ظ

چرا امریکا با ایران اسلامی دشمنی می کند؟

پریسا سادات  میلانی تبریز

1386

آمریکا

مصاحبه: راههایی که أمریکا برای انزوای ایران استفاده می کند ؟

علیرغم همه فشارها وتهدیدات بین المللی علیه فعالیتهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران وبه فاصله اندکی پس از آزمایش بمب هسته ای کره شمالی، بار دیگر جهان شاهد پاسخی کوبنده وحیرت آور از سوی دانشمندان جوان  هسته ای کشورمان گردید.

پاسخی که واکنش هایی متفاوت را از سوی کشورهای مختلف و به طبع، رسانه های وابسته به غرب همراه داشت.

راه اندازی دومین آبشار سانتریفیوژ نطنزکه برگی زرین از اتکا به نفس،خود باوری،توانمندی وغیرت جوانان میهن اسلامی یمان است،از طرفی موجب شادی غرور آفرین ایرانیان سر افراز، و از طرفی دیگر،خشم استکبار،علی الخصوص آمریکا و متحدانش گردید. این در شرایطی است که نظام سلطه از هیچ تلاش وکوششی برای وارد آوردن فشار وتهدید علیه قطع ساختن فعالیتهای هسته ای ایران فرو گذار نبوده است.

در این بین فرصت را غنیمت شمرده وگفتگویی مختصر را با دکتر قدیری ابیانه،کار شناس مسائل سیاسی صورت دادیم که از نظر می گذرد.

      بشری: به نظر شما با راه اندازی دومین آبشار نطنز در روند مذاکرات هسته ای چه تاثیراتی به وجود خواهد آمد؟                * قطعا اینگونه اقدامات در مذاکرات تاثیر گذار است وآن،  اینکه به همگان خاطر نشان می سازد غربی ها نیز چاره ای جزعقب نشینی در قبال خواسته ها ی مشروع و قانونی ایران ندارند.

فکر می کنم این اقدامات دست مذاکره کنندگان هسته ای را بازتر وپشتوانه آنها را تقویت می نماید.

در مورد علل فشار آمریکا بر فعالیتهای هسته ای ایران نیز باید اشاره نمایم که:

آمریکا برای روابط بین المللی یک معیار دارد وآن این که هر کشوری که در راستای منافع آمریکا باشد مجاز و آزاد به انجام هر کاری می باشد ولی کشور های مستقل که خود را فدای منافع آمریکا نکنند همواره در معرض فشار وتهدید خواهند بود.

هر چند که آمریکا برای قطع غنی سازی در ایران از هر اقدامی برای فشار آوردن استفاده می نماید، لکن فشار ها و تهدیدات بی نتیجه بوده وایران پاسخی محکم را به اینگونه تهدیدات داده است.

بشری: راه اندازی دومین آبشار هسته ای چه پیامدهایی را به ارمغان داشته است؟

* در این رابطه کشورهای مختلفی همچون ترکیه ومصر خواستار تولید چندین نیروگاه هسته ای شده اند و این مهم به دیگر کشورها سرایت خواهد کرد.

این اقدامات باعث دشواری مخالفت آمریکا خواهد شد و هزینه های مخالفت آمریکا را برای منع گسترش کشورهای هسته ای بیشتر می نماید وخواه ناخواه ناچار می شود برای اینکه به جهان اثبات کند با ایران مخالف است، نسبت به دسترسی بر خی از کشورها به انرژی هسته ای چشم پوشی کند، لذا مقاومت ایران باعث افزایش هزینه های آمریکا شده است.

 

دریافت فایل

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نوشتن‌گاه

دست‌های مرا گرفت و فشرد و خندان گفت: خب پس توانستید زنده بمانید، نه؟ از دو ساعت پیش اینجا منتظرم! نمیدانید امروز بر من چه گذشت! میدانم، میدانم! ولی برویم سر موضوع! می‌دانید چرا آمدم؟ نیامدم که مثل دیروز یه عالم پرت و پلا بگویم! می‌دانید؟ باید در آینده عاقل تر از این باشم. من دیشب خیلی فکر کردم! (شب‌های روشن - داستایفسکی)

بایگانی
آخرین نظرات