نوشتن گاه

نوشتن گاه عضوی است از بدن چون نشیمن گاه - مرکب است از دست و مغز و قلب، که در وادی نوشتن همان قلم و عقل و دل است

نوشتن گاه

نوشتن گاه عضوی است از بدن چون نشیمن گاه - مرکب است از دست و مغز و قلب، که در وادی نوشتن همان قلم و عقل و دل است

نوشتن گاه

دست های مرا گرفت و فشرد و خندان گفت: خب پس توانستید زنده بمانید، نه؟
از دو ساعت پیش اینجا منتظرم! نمیدانید امروز بر من چه گذشت!
میدانم، میدانم! ولی برویم سر موضوع! میدانید چرا آمدم؟ نیامدم که مثل دیروز یه عالم پرت و پلا بگویم! میدانید؟ باید در آینده عاقل تر از این باشم. من دیشب خیلی فکر کردم! (شب‌های روشن - داستایفسکی)

جمعه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۵، ۰۳:۲۶ ب.ظ

یادداشتی بر فیلم in your eyes در چشمان تو

در چشمان تو شاید ابتدا فیلمی متفاوت به نظر بیاید اما با گذشت تقریبا یک سوم از فیلم بیننده ناخودآگاه احساس آشنایی با مفهوم آن می کند.

ابزاری ارتباطی که در دنیای امروز تکنولوژی برای نزدیک تر شدن انسانها با یکدیگر آن را تولید کرده است.

به نظر می‌آید نویسنده ایده فیلم را از تکنولوژی های ارتباطی همچون شبکه های اجتماعی مانند فیس‌بوک یا تلگرام وام گرفته است.

اما با کمی تغییر در آن ابزار ارتباطی را در دو انسان که جویای ارتباط با یکدیگر هستند نهادینه کرده است و البته لزوم این ارتباط را با شروع فیلم در کودکی بازیگران اصلی فیلم تقریباً فطری یا غریزی قلمداد کرده است.

فیلم به لحاظ کارگردانی و ساختار سینمایی مشکل چندانی که به چشم بیاید، ندارد و زیاد نمی شود حول محور تولید و فرم آن انتقاد کرد و خرده رفت.

کارگردانی خوب تصویر و موسیقی های استفاده شده به جا در فیلم شما را حتی با وجود زیرنویس، با فیلم همراه می کند.

اما آرام آرام دلهره ای عجیب درون بیننده به وجود می آید.چه خواهد شد؟ این سوالی است که مخاطب مدام از خود می‌پرسد حتا در رومانتیک ترین لحظات فیلم. آیا زن در حال خیانت به همسر خویش است؟ اگر اینطور است آیا مقصر است؟ ایا مقصر جایی فراتر از زمین است؟ کسی که در فطرت انسانها ارتباط را نهادینه کرده؟ آیا این طرز تفکر نطفه ی شک را در مغز بشر نمی کارد که شاید دیگر خود را به خاطر روابط غیر صحیح شماتت نکند، زیرا حق با اوست؟

ربکا و دیلن به قدری درگیر ارتباط شده اند که متوجه دیگران نیستند. کسانی که آنها را می بیند و ارتباطشان  در حقیقت، ارتباط مخفیانه شان دیگران را متعجب ساخته است.

جاس ویدون در نقش نویسنده، برین هیل در نقش کارگردان، زوئی کازان در نقش اول زن (ربکا) و مایکل استان دیوید در نقش اول مرد(دیلن)، خیانت را در فیلم در چشمان تو، شیرین جلوه داده و تلاش برای خیانت را راز موفقیت عشق می‌دانند.

این فیلم محصول سال ۲۰۱۴ کشور آمریکاست.

در آخر باید عرض کنم بنده تاکنون فیلمی بی شرمانه تر از این فیلم ندیده ام.

نظرات  (۳)

نقد جالبی نبود، به نظرم کامنتی که برای مونا گذاشتید در سرتاسر نقدتون وجود داره...پس بهتره که همون رو براتون تکرار کنم:
"نظر تحصصی درباره فیلم بدید نه اینکه احتمالا از روی عصبیت و شاید کینه حرف بزنید. فیلم رو ببینید و بیاید تحلیل کنید"

برادر منصف باشید و موفق
پاسخ:
جالبه پستی که مال سه سال پیشه
یهو سه نفر که مدعی سینما هستن میان تو سایت میخونن و نظر یک پارچه دربارش میدن
خواستم بگم خنده داره، دیدم خیر بچگانه ست بیشتر
به هم پیام میدید که برید این لینک رو ببنید و دربارش نگاتیو بزنید
:))))))
خوش باشید
خوشحال میشم کامنتای بیشتری بذارید
بی ربط ترین و غیر تخصصی ترین نقدی بود که به عمرم خوندم
تلاش برای خیانت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کجاش تلاش برای خیانت بود ؟
بی شرمانه بود؟ پس شما سری فیلم های امریکن پای رو که اصلااااااااا سمتش نرو فکر کنم تسمه تایم پاره کنی
پاسخ:
هر وقت توانایی این رو داشتید که تخصصی حرف بزنید
بیاید کامنت بذارید، اینجا کامنتا بازه
یکم مطالعه سینمایی کنید بعد بیاید تو حوزه سینما نظر بدید
کاش ادما بفهمن نقد و برسی فیلم ها کار تخصصیه و هرکسی نمیتونه این کارو انجام بده...شمایی که نقد میکنی باید بدونی که اون نقدی خوبه که حول محور هر چیزی حرف بزنه از هر جنبه ای برسی کنه مطمئن باش اینکه برای تو بی شرمانه بوده دونستنش برای کسی جالب نیست
پاسخ:
نظر تحصصی درباره فیلم بدید نه اینکه احتمالا از روی عصبیت و شاید کینه حرف بزنید. فیلم رو ببینید و بیاید تحلیل کنید مطمین باشید من تحلیلتون رو روی سایت میذارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی