نوشتن‌گاه

نوشتن‌گاه عضویست از بدن چون نشیمن‌گاه؛ مرکب است از دست و مغز و قلب که در وادی نوشتن همان قلم است و عقل و دل

نوشتن‌گاه

نوشتن‌گاه عضویست از بدن چون نشیمن‌گاه؛ مرکب است از دست و مغز و قلب که در وادی نوشتن همان قلم است و عقل و دل

معرفی  یک گروه زنانه

معرفی یک گروه زنانه

جمعه, ۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۵۲ ق.ظ

در این پست می خواهم یک گروه را به شما معرفی کنم. یک گروه 7-8 نفره از بانوان که مرام و مسلک آنها شاید جالب باشد. این خانمها در یک روز در هفته دور هم جمع می شوند و بر اساس موضوع تعین شده براساس کتاب میزان الحکمه احادیث مربوطه را خوانده و با اوضاع روز و مسائل در گیر تطبیق داده و بحث و بررسی می کنند. سه نفر از این خانمها فارغ التحصیلان دانشگاه شریف هستند . یک نفر از آنها دکترای ریاضی و دو نفر دیگر مهندس هستند. که البته به غیر از نفر اول که استاد دانشگاه (دانشجویان دختر) می باشد دو نفر بعدی خانه دار هستند. یک نفر از این خانمها دیپلمه است که با افتخار و اعتماد به نفس معتقد است که کار بسیار خوبی کرده است که بین تحصیل و خانه داری دومی را انتخاب نموده چون نمی توانسته بین این دو جمع کند و جالب اینجاست  که این خانم بین خانم های تحصیلکرده از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. جرا که آرامش و شعور او و شرکت فعالش در مباحث گاه باعث قبطه دیگران به او می شود.  جند نفر دیگر نیز فارغ التحصیلان رشته های مختلفی هستند. و اما عقاید و اندیشه های آنها:

1- افتخار به خانه داری و مادری
2-  میل شدید به فرزند بطوریکه بعضی از این خانمها آرزو و ایده آلشان داشتن 6 فرزند است.
3- سادگی و توجه به آسایش کودکان
در جلسات هفتگی توجه بسیاری به فرزندان می شود بطور مثال آنها آزادند بدوند شلوغ کنند و هر بازی که می خواهند انجام دهند و خانه میزبان را بهم بریزند. معمولا میزبان دارای زندگی ساده ای است و خانه طوری چیده شده است که بچه ها احساس راحتی کنند. چون همه بچه دار هستند کسی ناراحت نمی شود چون هفته دیگر نوبت کس دیگری است که خانه اش بهم ریخته شود. بجه ها گاه دعوا می کنند و همدیگر را کتک می زنند. نکته خیلی جالب این است که مادرها اصلا ناراحت نمی شوند و با این قضیه کنار آمدند و کتک خوردن بچه شان باعث نمی شود که دفعه دیگر از آمدن خود داری کنند. البته بچه ها را کنترل می کنند تا حداقل تنش بوجود بیاید.
4- این گروه معمولا مبل و مان بسیار ساده و معمولا قدیمی دارند و بیشترین هزینه ها را برای تحصیل و تفریح کودکانشان انجام می دهند.
5- تاکید زیاد بر اراستگی و اطاعت از شوهر دارند. 
6- معتقدند آمدن فرزند بعدی به تربیت فرزند قبلی کمک بسیاری می کند.
7- اکثریت سه فرزند دارند و بسیار مشتاق برای فرزند آوری در آینده. 
8-مباحث روانشناسی ، سیاسی و حتی ترفندهایی از خانه داری و بجه داری در لابه لای احادیث بیان می شود.
9- به هیچ عنوان فرزندان مانع کسب فضل و معرفت برای مادران نمی شوند. جلسه در میان سر و صدای فرزندان بر گزار می شود و گاه بخاطر گریه یا جیغ بجه ای قطع می شود . اما همچنان این جلسات ادامه دارد ....

نظرات (۱)

سلام.
خوش به حال این جمع که هرلحظه شون واقعا عبادته!...


پ.ن:
جسارتم را ببخشید، اما دو نکته را تذکر میدهم:
1- غبطه.
2- اگر فونت همه متن یکی و یک اندازه باشد، بهتر است گمانم...

یا حق.
پاسخ:
ممنون
به روی چشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نوشتن‌گاه

دست‌های مرا گرفت و فشرد و خندان گفت: خب پس توانستید زنده بمانید، نه؟ از دو ساعت پیش اینجا منتظرم! نمیدانید امروز بر من چه گذشت! میدانم، میدانم! ولی برویم سر موضوع! می‌دانید چرا آمدم؟ نیامدم که مثل دیروز یه عالم پرت و پلا بگویم! می‌دانید؟ باید در آینده عاقل تر از این باشم. من دیشب خیلی فکر کردم! (شب‌های روشن - داستایفسکی)

بایگانی
آخرین نظرات