نوشتن‌گاه

نوشتن‌گاه عضویست از بدن چون نشیمن‌گاه؛ مرکب است از دست و مغز و قلب که در وادی نوشتن همان قلم است و عقل و دل

نوشتن‌گاه

نوشتن‌گاه عضویست از بدن چون نشیمن‌گاه؛ مرکب است از دست و مغز و قلب که در وادی نوشتن همان قلم است و عقل و دل

یامین پور، مسیح علینژاد و فاحشگی اندیشه + جوابیه ها

چهارشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۰۰ ق.ظ

هر دو مطلب وحید یامین پور رو درباره مسیح علینژاد خوندم
باید یادآوری کنم که معنای فاحشگی، اینجا تنها به رابطه جنسی نامشروع اطلاق نمیشه
فاحشگی تفکر، فاحشگی اندیشه، اینها هم می تونن نوعی از فحشا باشن
یامین پور لغتی رو ارائه میده که می شه من بعد در برخی اظهارات در مقابل بعضی به ظاهر روشنفکران کور دل، ازون استفاده کرد.
( کما اینکه قبلا هم مسعود فراستی نوعی دیگر ازین لغت؛ "استمنائ ذهنی" رو استفاده کرد)
و البته یک تذکر دیگه
مسیح طبق آیات قرآن، مفسد فی الارضه
چند روزی بیشتر از تلاش این خناس برای اشاعه منکر نمیگذره، و ظاهرا برخی داخلی های لومپن، فراموش کردن که این حرکت چگونه صدای شلیک آغازش گوش ملت محجوب رو به زنگ انداخت،
البته از برخی سایتهای پیت حلبی همچون قطره که کارشون کپی پیست کردن مطالب منتشر شده در سایتهای دیگه، اونهم بدون اجازه و بدون ذکر نام نویسنده در سایت خودشون، توقعی نمیره
ولی ...

1-

یامین پور و تهمت فحشا به مسیح علی نژاد

صراط نیوز نوشت:

وحید یامین پور در مطلبی در صفحه گوگل پلاس خود در تلاش برای تخریب یک روزنامه نگار خارج نشین و معاند، مطالب و تفاسیر عجیبی درباره او به کار برده است.
 
به گزارش گروه سیاسی صراط، یامین پور تلاش کرده است تا سطح مسیح علی نژاد همکار فعلی رسانه های فارسی زبان معاند نظام را پایین تر از آن بداند که بتوان او را "مرتد" خواند اما در این مسیر خود همه توانش را به کار برده است تا او را "فاحشه" قلمداد کند!
 
یامین پور در مطلب خود که در قسمتی از آن به خودسانسوری دست زده و با نقطه چین منظور غیرمودبانه اش را مشخص کرده، نوشته است:
 
از پری بلنده تا مسیح علی نژاد!
فرق است بین یک فاحشه و یک مرتد

مطالبی دیدم مبنی بر اینکه عده ای به دنبال گرفتن حکم ارتداد برای مسیح علی نژاد هستند.
با این کار مخالفم. مسیح علی نژاد حداکثر یک فاحشه است نه یک مرتد. ارتداد ناشی از فعل و انفعالی معرفتی و نظری است. یعنی ارتداد، انحرافی در قلمرو عقیده و نظر است و از مغز نشأت میگیرد؛ ولی فاحشگی انحرافی در قلمرو ارضای نیازهای جنسی و از ... نشأت میگیرد. بنابراین نباید سطح یک فاحشه را به اندازه ی یک منحرف فکری بالا آورد. می دانید که حتی حکم فقه هم در مورد فاحشه ها حکمی تحقیرآمیز است.(مثلاً فاحشه ها برخلاف زنان محترمه، عدّه ندارند)
قبل از انقلاب در شهرنو فاحشه هایی که سنین جوانی را سپری می کردند و دیگر جذابیت جنسی نداشتند به فریب دادن جوانترها و قوادی رومی آوردند. این کار شاید تامین نیازهای روانی(و البته مالی) آنها بحساب بیاید. ظاهرا علی نژاد هم در مرز میانسالی با راه انداختن کمپین بی حجابی بدنبال به اشتراک گذاشتن بدنامی ها و ناکامی های خود و به میدان آوردن جوانترهایی ست که هنوز فاحشه نیستند.
پ ن: این اولین اقدام فاحشه ها علیه مردم نیست. عکس زیر تصویری تاریخی از معروفترین روسپی تهران "پری بلنده" است که در کودتای 28 مرداد در دوران افولش به همراه شعبان بی مخ رهبر کمپین فاحشه های ضد مصدق بود.
 

خححح

 
معلوم نیست هدف نهایی این مجری سابق از طرح چنین موضوعی چیست هرچند وی به احتمال فراوان قصد داشته علی‌نژاد را تا حد ممکن تحقیر کند. با این وجود تلاش یامین پور هم به موانعی از جنس مفاهیم مذهبی برمی خورد هم در نهایت هدف مدنظر او حاصل نمی شود.
 
این موضوع حتی از واکنش تند مخاطبان یامین پور برای مطلب مذکور نیز مشخص است. چنانکه بسیاری از این نظرات - مانند "تیکه از این گنده تر نمیشد به این بنده خدا انداخت" یا "صرف نظر از حواشی این خانم مطلبتان خیلی زشت بود و دور از ادب. اسباب تاسف است آقای دکتر" -  به انتقاد از ادبیات به کار رفته توسط او پرداخته اند.
 
باید توجه داشت که حکم ارتداد از سوی اشخاص عادی صادر نمی شود بلکه این موضوع بسته به عمل مشخصی که از فرد سر می زند توسط مرجع تقلید دینی تعیین خواهد شد.
 
از طرفی، معلوم نیست که یامین پور در مطلبش به یک حکم شرعی برای فاحشه ها استناد کرده، خود تا چه حدی در خصوص حکم روا داشتن تهمت فاحشگی به دیگران آگاه است.  فاحشه بودن معنای مشخص و معینی دارد و اثبات آن نیز از طریق مراجع خاص خود صورت می گیرد نه اینکه هر فردی به صرف دست و پا کردن نامی برای خود، به طور مثال به واسطه مجری گری کوتاه مدت در یک برنامه تلویزیونی صاحب چنین اجازه ای شود.
 
از سوی دیگر، اگر منظور این فرد از فاحشه خواندن و نه مرتد خواندن علی نژاد، پایین آوردن سطح و نمایش حقارت بیشتر او باشد قطعا نه تنها به چنین مقصودی نایل نشده بلکه بهانه ای به دست معاندان نظام داده تا از کم خردی مخالفان خود به واسطه استدلال های پیش پا افتاده و غیرمنطقی خرده بگیرند.
 
در این میان نکته دیگری نیز وجود دارد و آن نوع نگاه این مجری سابق تلویزیون درباره افراد "مرتد" است. یامین پور برای تحقیر فاحشگی، سطح ارتداد را ارتقا داده تا جایی که آن را تنها یک انحراف فکری عنوان کرده است.
 
معلوم نیست با این توصیف عجیب، نظر یامین پور درباره فردی چون شاهین نجفی که با نهایت بی شرمی امام معصوم را مورد هتک حرمت قرار داده چیست؟
 
آقای یامین پور! تلاش برای اثبات فاحشگی علی نژاد درست به اندازه قائل شدن شانیت برای یک فرد مرتد مضحک است. واقعیت آن است که مسیح علی نژاد به واسطه اقدامات ضدملی خود تکلیفش را مشخص کرده و نظر جامعه درباره او و امثال او مشخص است و نیازی به نسبت دادن تهمت هایی همچون فاحشه برای او نیست.

2-
مسیح علی‌نژاد: از تلویزیون و یامین‌پور شکایت می‌کنم
 پس از استقبال بسیار زیاد مردم از صفحه آزادی های یواشکی، کم کم واکنش ها به این صفحه و مدیر آن یعنی مسیح علینژاد بالا گرفت حالا کار به جایی رسیده که او نه تنها طی پیام هایی تهدید به مرگ و تجاوز جنسی میشود، بلکه در رسانه رسمی جمهوری اسلامی یعنی صدا و سیما خبری دروغین از مورد تجاوز قرار گرفتن او توسط سه مرد در متروی لندن منتشر میشود.
به نظر میرسد سعی بر تلاش برای ترور شخصیت و تهمت های جنسی، یکی از شیوه هایی است که جمهوری اسلامی در بسیاری از اوقات علیه شخصیت های اپوزیسیون و یا حتی شخصیت های معروفی که با آن همراستا نبوده اند همواره به کار برده است.
تنها در سالهای اخیر در پرونده های معروفی چون پرونده «وبلاگ نویس ها» دستگاه اطلاعاتی ایران آنها را مجبور کرد تا دست به «اعترافات جنسی» دروغین بزنند، در فیلمی که از شکنجه همسر سعید امامی منتشر شده، تلاش برای اعترافات جنسی در حین شکنجه ها واضح است، تهمت تجاوز به مجری های معروف شبکه من و تو و حالا مسیح علی نژاد نیز آخرین نمونه های آن است...
حتی وحید یامین پور از مجریان برنامه سازان معروف صدا و سیما نیز امروز در پستی در شبکه اجتماعی گوگل پلاس مسیح علی نژاد را متهم به روسپیگری کرده است.
 
نمونه ای از پیام های تهدید آمیز رسیده به دست مسیح علی نژاد
شرکت کننده
مسیح علینژاد
روزنامه‌نگاران جهان از مسوولین بپرسند چرا با همکاران ایرانی ما اینگونه برخورد می‌شود؟
مسیح علینژاد که پیش از این در ویدئویی نسبت به انتشار شایعه غیرواقعی تجاوز به وی در متروی لندن ویدئویی تهیه کرده بود، در این باره به فرانس24 میگوید:
این اولین بار نیست که رسانه های جمهوری اسلامی دست به انتشار چنین دروغ هایی میزنند اما اتهام مورد تجاوز قرار گرفتن جلوی بچه خودم، واقعا یک حرکت بیشرمانه بود که فقط از یک ذهن بیمار بر می آید.
آنها تلاش میکنند با بی اخلاقی، آسایش پدر و مادر و خانواده من را که در شهرستانی بسیار کوچک زندگی میکنند از بین ببرند.
من حق شکایت از صدا و سیما و آقای یامین پور را در داخل ایران و به دستگاه قضایی ایران محفوظ میدانم، همانطور که مادر ستار بهشتی و خانواده کشته شدگان کهریزک با اینکه میدانستند دستگاه قضایی هیچ جوابی به آنها نخواهد داد و عدالت برقرار نخواهد شد، اما این کار را کردند من نیز از طریق وکیلی که این مسوولیت را قبول کرده از صدا و سیما و آقای یامین پور شکایت خواهم کرد.
من از گزارشگران بدون مرز میخواهم که از من حمایت کنند. من از روزنامه نگاران جهان میخواهم وقتی با یک مسوول ایرانی رو به رو میشوند از آنها بپرسند چرا آنها با روزنامه نگاران کشور خودشان اینگونه رفتار میکنند.
 نمونه ای از تهدیدها و هتک حرمت های جنسی طی پیام های فیسبوکی، این جملات با یک عکس پورنوگرافی از سوی فرستنده همراه شده است این تصویر توسط فرانس24 محو شده است
 من با وجود تهدیدهای فراوانی که شده ام هنوز درخواستی برای حمایت امنیتی از دولت انگلیس نخواسته ام و در حال فکر کردن در این رابطه ام.
من فقط کارم را انجام میدهم، من خبرنگارم و کار خبری میکنم، من اصلا تصور نیمکردم که چنین استقبالی از صفحه آزادیهای یواشکی شود، چه برسد که حکومت ایران چنین واکنش هایی به آن نشان دهد.
وقتی در صفحه شخصی خودم عکسم را منتشر کردم و از زنان پرسیدم که شما هم چنین عکسی دارید ده ها عکس زیر همان پست منتشر شد و وقتی صفحه راه افتاد با موجی از عکس ها مواجه شدم... حتی اکنون برای زن ها توضیح میدهم که انتشار عکس به نحوی که صورت شما مشخص باشد به خاطر توجه نهادهای امنیتی به این صفحه برای شما خطرناک است باز توجهی نمیکنند و اصرار میکنند عکس ها را به همان نحوی که فرستاده شده منتشر کنم.
من هیچ کس را دعوت به کشف حجاب نکردم فقط رسانه ای شدم برای بخشی از زنان ایرانی که رسانه نداشتند و ندارند

3-

جوابیه مجدد وحید یامین پور

سرکار خانم علی نژاد
دیدم که جوابیه ای احساسی برایم نوشته ای و گفته ای : «بله آقای یامین پور! من هنوز هم می بالم به رابطه ام که شفاف است و آگاهانه و سرشار از احترام متقابل.» و گفته اید: «در شرع شما اگر رابطه ی ناب دو انسان، ناپاک است و نامشروع، بله معلوم است که به این عشقِ ممنوع می بالم». قبلاً هم گفته بودید: «به همین که آنها رابطه نامشروع و عشق نامشروع نامیده اند باید بالید!»
شما به رابطه ی خود خارج از عرف ایرانی و اسلامی می بالید و به آن اقرار و اعتراف دارید. مهم نیست شما این کار را چه می نامید. اگر شفاف و آگاهانه نبود اسمش فحشا نبود بلکه از سر اکراه بود اسمش تجاوز به عنف بود و آنوقت حکم دیگری داشت. 
من حقوق دان هستم و در منطق قانون مجازات اسلامی با شما سخن می گویم. جایی که شما زندگی می کنید روابط نامشروع معنایی ندارد و صرفاً RAPE مورد نکوهش و تعقیب است. ولی من یک مسلمانم و در قرآن آمده «ولا تقربوا الزنا إنه کان فاحشة وساء سبیلا»؛ تو برای روابط نامشروع اسم های رمانتیک گذاشته ای و به آن افتخار میکنی و آنرا سرشار از احترام متقابل می نامی؛ این ماهیت ماجرا را تغییر نمی دهد؛ خداوند کار تو را «فاحشه» نامیده و تو را از آن برحذر داشته و تو را به منحصر کردن عشق در خانواده توصیه کرده. بنابراین من به تو اتهام عجیبی وارد نکرده ام صرفاً معنای دینی رفتاری را ذکر کرده ام که تو خود به آن اعتراف کرده ای و حتی به آن افتخار میکنی. حتی اگر یک عالم دینی پیدا کنی - حتی از کسانیکه همکار و همنشینت هستند - که عمل تو را مشروع و محترم بداند من از حرفم برمیگردم.
تو و همفکرانت می توانید به رفتارتان که از نظر ما شنیع و هرزگی است افتخار کنید و نام آنرا عشق پاک بگذارید ولی ما هم حق داریم طبق منطق خودمان رفتارشما را ارزیابی کنیم و تو نمی توانی ما را از این حق محروم کنی.
اما درباره ی کمپینی که راه انداخته ای... دختران پاک این سرزمین به هر دلیلی ممکن است از حجاب اجباری خوششان نیاید. این برای من یک تاسف است ولی تاسف بالاتر من این است که به کمپینی بپیوندند که یک فاحشه رهبر آنست. این یعنی بی حجابی و فحشا در همسایگی هم و این خیلی تاسف برانگیزتر است. چرا که به هیچ وجه معتقد نیستم بدحجابی و یا بی حجابی مساوی و مساوق با فاحشگی است. ولی پیوستن آنها به تو این معنای تاسف بار را تولید میکند. برای همین کاش آدم دیگری مدعی چنین دعوت سازمان یافته ای بود. 
اما درباره ی اینکه تو را «پری بلنده» ی امروز ایران می دانم به خاطر رفتار سازماندهی شده ایست که علیه ساختار هنجاری و کهن الگوهای عفیفانه و سرشار از حیای کشورت آغاز کرده ای. اگر پری بلنده علیه دولت ملی دکتر مصدق کودتا کرد تو هم علیه مرزهای کهن فرهنگی سرزمینت کودتا کرده ای و دخترانی را که تا کنون شرف و زیبایی شان را در مستوری و پرهیز از هرزگی می دیدند به پرده دری و زیبایی فروشی دعوت می کنی..

نظرات (۶)

آقای یامین پور گفته است وی حداکثر فاحشه است. این لغت حداکثر باید مورد توجه قرار گیرد که عمدا از آن غفلت شده است.
نکته دیگر اینکه به نظرم باید وی را ترویج دهنده فحشا دانست هرچند ترویج دهنده را باید بدتر از کسی که مرتکب می شود بدانیم اما ارتکابش به این راحتی به طور خاص اثبات نشده است.
ضمن اینکه اگر وی دین دیگری داشته باشد یا بی دین باشد، نسبت به رعایت شرایط شرعی برای ازدواج قرار نیست مواخذه شود. حکم زنا احتمالا در مورد کسی است که به اصل احکام شریعت معتقد باشد.

چون یامین پور تو جبهه ی فکری شما نیست باید اون رو بکوبونید . بحث ادبیات این خانم هم دچار مشکله . ایشون داره توی رسانه صحبت میکنه و نمیتونه ادعا بکنه که یک فرد عادی تو یک مهمونی عادیه و حقیقتا و به عینه و با تحقیقات فراوون میگم که بحث عادی سازی روابط و حقوق بشر و مسائلی از این دست از دل لیبرالیسم یا "اباهی گری و لاابالی گری" میاد بیرون و نه آزادی . در ضمن آزادی بیان درسته و گفتن نظر ولی آزادی عمل معنی نداره . سوما در این زمان که در رسانه های غربی دارند بحث حقوق بشر رو مطرح میکنند بعد از توافق هسته ای نتیجه ی یک توافق حقوق بشری چیزی جز تجزیه ی نوارهای ساحلی ایران و ایجاد شاهراه اطلاعاتی امن برای قاچاق مواد مخدر از طریق افغانستان و پاکستان به سمت دبی و ترکیه نمیتونه باشه . آیا دقت کردین که چرا در فاصله ی 4 ماه بعد از توافق هسته ای بیش از ده نفر از زنان رسانه ای مملکت که فقط سه نفرشون در ماه رمضان در شبکه ی 3 نمایش داده شدند کشف حجاب کردند ؟
«مطابق شریعت اسلام و آیه ۴ سوره مبارکه نور اگر کسی به دیگری بگوید فاحشه، باید ۴ شاهد عادل بیاورد که آن عمل خاص را به طور جزیی دیده باشند و اگر نیاورد یا شاهدان به میل در سرمه دان شهادت ندهند مطابق آیه فوق به آن فرد هشتاد ضربه شلاق زده میشود. توبه اش هم به دلیل حق الناسی بودن پذیرفته نیست».
و چقدر بده که این آقا الان به مسیح علینژاد مدیونن 
والسلام 
پاسخ:
البته آقای یامین پور کمی تند نوشتن و در اون فضا این تندی بعید نبود
اما شخص علینژاد رو فاحشه خطاب نکردن و فقط از کلمه ای زشت برای عنوان اندیشه بد استفاده کردن
  • پری بلنده
  • چرا میخواید ماسمال کنید نمیفهمم ظاهرا میخواید با ماسمالی از زشتی این ادبیات بکاهید چون اگه منظور فاحشه فکری بود خیلی ساده میگفت فاحشه فکری نه اینکه پری بلنده رو به عنوان یک فاحشه جنسی بولت کنه
    از طرف دیگه یک نظر خواهی از مردم در مورد قانونی که در نهایت بودن یا نبودنش روی زندگی اونها تاثیر داره چه گناهیه
    این یه حرکت مدنیه هرکسی که موافق حجاب اجباریه مجبور نیست همراهیش کنه و هرکسی مثل من موافق اینه که پوششنباید اجباری باشه میتونه همراهی کنه و این هیچ ربطی به فاحشه بودن یا نبودن نداره
    پاسخ:
    اگر منظور شما نگاه توجیهی بنده باشه
    بله اینطور هم می شه به قضیه نگاه کرد
    بحث اختیار داشتن در پذیرش حجاب با تبلیغ بی حجابی فرق داره
    من نمی دونم با این اسمی که شما انتخاب کردید باید شمارو گرامی و محترم خطاب کنم یا خیر(قطعا می دونم اما ...)
    شما اگر خط فکریتون رو بیان هم نمی کردید، عیان بود رفتار شما در بروز اجتماعیتون
    مشکل آقای یامین پور همین جاست. ایشون افکار بلندی داره اما ادبیاتش تحقیرآمیزه . من قبلا یک برخوردی هم داشتم باشون ناخواسته تحقیر میکنه و این شنونده رو می آزاره و باعث می شه هدف مقدسش به بار نشینه.

    پاسخ:
    بله البته اگر اینطور که شما می فرمایید باشه
    قطعا بازخورد نامناسبی دریافت می کنه
    مطالبی دیدم مبنی بر اینکه عده ای به دنبال گرفتن حکم ارتداد برای مسیح علی نژاد هستند. با این کار مخالفم. 

    برام سوالی پیش اومد مگر حکم ارتداد گرفتنی است که عده ای بدنیال این کار باشند.
    یا مراجع نشسته اند تاعده ای آنان را مجبور به دادن این حکم کند؟

    و
    چه کسی گفته که مقام فاحشه پایین تر  از مقام مرتد است؟ به یقین فواحش (بی بند وبار جنسی) از مفسدین فی الارض درچه بالاتری بلحاظ انسانیت دارند. 
    چنانکه عرفای برزگ خود را از مرتکب شدن به این گناه ( روابط نامشروع) همواره در خطر دیده و به خدا پناه می بردند. اما انجراف فکری و آلوده کردن اذهان درجات بالاتری از دنائت و پستی را با خود به همراه دارد.

    پاسخ:
    بله حق با شماست
    البته آقای یامین پور برای تخریب شخصیت این خورده شیظان از چنین ادبیاتی استفاده کرده.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    نوشتن‌گاه

    دست‌های مرا گرفت و فشرد و خندان گفت: خب پس توانستید زنده بمانید، نه؟ از دو ساعت پیش اینجا منتظرم! نمیدانید امروز بر من چه گذشت! میدانم، میدانم! ولی برویم سر موضوع! می‌دانید چرا آمدم؟ نیامدم که مثل دیروز یه عالم پرت و پلا بگویم! می‌دانید؟ باید در آینده عاقل تر از این باشم. من دیشب خیلی فکر کردم! (شب‌های روشن - داستایفسکی)

    بایگانی
    آخرین نظرات