نوشتن‌گاه

نوشتن‌گاه عضویست از بدن چون نشیمن‌گاه؛ مرکب است از دست و مغز و قلب که در وادی نوشتن همان قلم است و عقل و دل

نوشتن‌گاه

نوشتن‌گاه عضویست از بدن چون نشیمن‌گاه؛ مرکب است از دست و مغز و قلب که در وادی نوشتن همان قلم است و عقل و دل

«بازگشت عیسی» در جشنواره عمار

«بازگشت عیسی» در جشنواره عمار

يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۵:۱۰ ب.ظ

مجتبی قره‌باغی، کارگردان و مستندساز در گفتگو با «عمار فیلم» درمورد تازه ترین اثر مستند خود با عنوان «بازگشت عیسی» در سخنانی، گفت: ساخت این مستند از ابتدای سال ۱۳۹۵ آغاز شد و  در حال حاضر، پس از سپری کردن مراحل مختلف، آماده نمایش شده است.

وی افزود: «بازگشت عیسی» در شهرهای زاهدان، چابهار، سراوان و مهرستان تصویربرداری شده و موضوع آن در مورد گروه تکفیری تروریستی داعش و عضو گیری آنها از مردم مناطق محروم جنوب کشور است. البته محور اصلی این مستند، شخصی به نام «عیسی جزنیا» است که مدتی پس از پیوستن به این گروه تکفیری، پشیمان شده و قصد  بازگشت به ایران را دارد.

قره باغی در همین باره خاطرنشان کرد: این فرد که با هماهنگی و کمک وزارت اطلاعات موفق به بازگشت به ایران می‌شود، در این مستند، علت پیوستن خود به داعش، اتفاقات و مسائل و مشکلاتش در زمان حضور در این گروه را بازگو می‌کند.

وی اضافه کرد: هدف اصلی از ساخت این مستند، اثبات تناقضات صحبت‌های داعشی‌ها است. این گروه تروریستی برای جذب نیرو، وعده‌های رنگارنگی به افراد می ‌دهد اما وقتی داوطلبان وارد این گروه می‌شوند با دعوت برای عملیات انتحاری روبرو می‌شوند.

این کارگردان یادآور شد: در روایت این مستند شاهد حضور نگاهی بزرگ‌تر هستیم که همانا اتحاد شیعیان و اهل سنت است. در مستند «بازگشت عیسی»، با علمای اهل سنت، مصاحبه شده و به بحث نحوه ایجاد نفاق بین شیعیان و اهل سنت پرداخته می‌شود. در حقیقت، تمامی اهل سنتی که در این مستند، حضور دارند، علیه نفاق و داعش اظهار نظر می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: تصویربرداری «بازگشت عیسی» و انتخاب افراد مصاحبه شونده، یک ماه و نیم طول کشید که علت این طولانی شدن، معطوف بودن ما برای مصاحبه با عیسی جزنیا بود چرا که او محور اصلی مستند بر اساس شخصیت این فرد است.

این کارگردان اضافه کرد: در ابتدا در نظر داشتیم بعد از حضور مستند در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، اثر از تلویزیون پخش شود ولی به دلیل درخواست تهیه کننده، مستند در شبکه هامون استان سیستان و بلوچستان پخش شد.

قره باغی خاطرنشان کرد: از زمان پخش این اثر در شبکه هامون، آمار افرادی که از استان برای پیوستن به داعش به سوریه سفر می‌کردند به شدت کاهش پیدا کرده است. در حقیقت، علمای اهل سنتی که در مستند صحبت کردند، آن‌قدر در میان مردم نفوذ و محبوبیت دارند که موجب این تاثیرگذاری شده است.


پی پی اف گزارش مستند در روزنامه وطن امروز

 https://vatanemrooz.ir/Newspaper/BlockPrint/183497

لینک خبر در تلویزیون ملی

https://www.iribnews.ir/fa/amp/news/1675101


ادامه مطلب را بخوانید:

قره باغی یادآور شد: ساخت مستند «بازگشت عیسی» در شرایط زمانی امروز، همانند جنگ تحمیلی موجب اتحاد مردم شده است، تا زمانی که داعش وجود دارد فیلمسازان نباید از ساخت آثار جدید در این زمینه عقب نشینی کنند.

وی عنوان کرد: نگاه اصلی من برای ساخت مستند «بازگشت عیسی» شرکت در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار است، ولی به توصیه یکی از دوستانم، نیم نگاهی هم برای حضور در جشنواره سینما حقیقت دارم البته بعید می‌دانم این جشنواره، چنین نگاه‌هایی داشته باشد.

این مستندساز تصریح کرد: کار کردن و حضور در جشنواره عمار به دلیل اینکه خاص بوده و محورهایی چون جنگ نرم، فتنه ۸۸  و… دارد، آسان‌تر است.البته نوع نگاه این جشنواره هم موجب شده تا شرکت کنندگان تمایل بیشتری برای همراهی و همکاری با آن داشته باشند.

قره باغی اظهار داشت: اکران فیلم‌های جشنواره عمار در مساجد، اقدامی عجیب و بسیار خوب است، در حالی که دیگر جشنواره‌ها از چنین برنامه‌های اکرانی ندارند، در جریان این برنامه‌های اکران، در یک روز، ممکن است فیلمی خاص در نقاط مختلف ایران برای مردم نمایش داده شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نوشتن‌گاه

دست‌های مرا گرفت و فشرد و خندان گفت: خب پس توانستید زنده بمانید، نه؟ از دو ساعت پیش اینجا منتظرم! نمیدانید امروز بر من چه گذشت! میدانم، میدانم! ولی برویم سر موضوع! می‌دانید چرا آمدم؟ نیامدم که مثل دیروز یه عالم پرت و پلا بگویم! می‌دانید؟ باید در آینده عاقل تر از این باشم. من دیشب خیلی فکر کردم! (شب‌های روشن - داستایفسکی)

بایگانی
آخرین نظرات