نوشتن‌گاه

نوشتن‌گاه عضویست از بدن چون نشیمن‌گاه؛ مرکب است از دست و مغز و قلب که در وادی نوشتن همان قلم است و عقل و دل

نوشتن‌گاه

نوشتن‌گاه عضویست از بدن چون نشیمن‌گاه؛ مرکب است از دست و مغز و قلب که در وادی نوشتن همان قلم است و عقل و دل

دغدغه فرهنگی بی بی سی برای ایران

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۹ ب.ظ

دغدغه فرهنگی بی بی سی برای ایران

 

چند هفته ایست که رسانه ی دولتی انگلیس مدام به دنبال

فضاسازی برای تحمیل انتخابش به عنوان وزیر پیشنهادی

دکتر حسن روحانی است و در همین راستا در برنامه

"صفحه 2"  با اشاره به کاندیداهای وزارت فرهنگ و

ارشاد اسلامی، دوران تصدی عطاءالله مهاجرانی را در این

وزارت خانه، دورانی بسیار خوب و پربار برای فرهنگ معرفی

نمود.




همینطور که در رسانه های داخلی کشورمان اشاره شد، رسانه های ضدانقلاب در یک عملیات گسترده برای فضاسازی و ایجاد فشار بر رئیس جمهور منتخب مردم ایران، جهت تحمیل گزینه های خود برای تصدی وزارت خانه های مهمی چون، وزارت امورخارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... اقدام به برگزاری برنامه هایی در این خصوص کردند.

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب مردم ایران اسلامی، با این که چندی قبل آب پاکی را روی دست همه ی ضدانقلابیون و اپوزیسیون داخل و خارج (مبنی بر اینکه دولت آینده دولت اعتدال و به دور از اقدامات افراطی است) ریخته بود، واعلام کرده بود که در انتخاب کابینه اش از افرادی استفاده خواهد کرد که با مشی اعتدال و به دور از افراط باشند، اما باز هم شبکه های معاند نظام از جمله بی بی سی در تلاش اند در فضاسازی های گسترده و در عملیات های روانی رسانه ای،  نظرات خود را به رئیس جمهور منتخب و مشاوران و نزدیکان او تحمیل کنند.

عنایت فانی یکی از مجری های کارکشته ی بی بی سی در برنامه "صفحه2" سعی کرد فردی نزدیک به شخصیت عطاءالله مهاجرانی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کند و با گفتن ویژگی های شخصیتی و عملیاتی وی در دوران تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد، فردی نزدیک به شخصیت او را مناسب احراز این پست دانست.

لازم به ذکر است دکتر عطاءالله مهاجرانی وزیر دولت اطلاحات بود که ضربه های سنگینی به بدنه ی فرهنگی کشور در دوران تصدی وزارت ارشاد زد و هم اکنون یکی از مشاوران ارشد معاندان نظام، جهت ضربه زدن به کشور است و این روزها بی بی سی از وی به عنوان یک کارشناس مطرح سیاسی استفاده می کند.

این برنامه در گفتگو با تحلیل گر فرهنگی و سیاسی خود از دلایل مهم بودن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سوال می کند که کارشناس برنامه دلایل مهم بودن این وزارت خانه را در عرصه داخلی نقش روزنامه نگاران، نویسندگان، اصحاب هنر و رسانه در ارتباط با این وزارت خانه می داند و عنوان می کند این طیف فرهنگی نقش بسیار مهمی در پیروزی دکتر حسن روحانی داشته و این افراد به عنوان مرجعی در تحولات فرهنگی کشور هستند.

اما بی بی سی در سوالش هدف خاصی را دنبال می کرد و  منظور از لزوم تغییرات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به گونه ای تفسیر می کرد که معرف شخصیتی نزدیک به عطاءالله مهاجرانی باشد.

عنایت فانی در دفاع از عطاءالله مهاجرانی عنوان کرد:" آقای مهاجرانی یک شخصیت کاملا فرهنگی بود که وزیر ارشاد شد و این طور که شما تصدیق می کنید ایشان توانست تحولات خوبی در عرصه فرهنگی به وجود آورد و تولیدات و امکانت فرهنگی در دوره ی تصدی ایشان بسیار بالا رفت ولی او را استیضاح کردند."

کارشناس برنامه نیز مدام در گفته هایی اینگونه از وزارت فرهنگ و ارشاد نام می برد که "وزارت فرهنگ و یا ارشاد" که به تعبیری گمان می شود این کارشناس نمی دانست وزارت فرهنگ و ارشاد، یک وزارت خانه است و نه دو تا!

اما بی بی سی در راستای فضاسازی رسانه ای برای القای متصدیانی که خود جهت کاندیداهای وزارت خانه ارشاد و دیگر وزارت خانه ها معرفی می کند به سراغ آقای مهاجرانی رفت و وی در گفتگو با بی بی سی علی مطهری را به عنوان بهترین گزینه جهت تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد.

وی در توجیه انتخابش می گوید:به نظر من آقای علی مطهری بهترین گزینه برای وزات ارشاد هستند، و بعضی ها می گویند که ایشان اصلاح طلب نیست، اما بنظر من یک فرد عاقل، خردمند، معتدل و شجاع است.

شایان ذکر است عطاءالله مهاجرانی در هیاهوی فتنه ی سال 1388 از کشور خارج شد و به یکی از دشمنان خونین جمهوری اسلامی مبدل گشت ...

"به نقل از بی بی سی فارسی خودمون "

نظرات (۱)

سلام. نکته خوبی رو مطرح کردید! گوش شنوا کم شده برادر! یا علی

پاسخ:
علیک سلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نوشتن‌گاه

دست‌های مرا گرفت و فشرد و خندان گفت: خب پس توانستید زنده بمانید، نه؟ از دو ساعت پیش اینجا منتظرم! نمیدانید امروز بر من چه گذشت! میدانم، میدانم! ولی برویم سر موضوع! می‌دانید چرا آمدم؟ نیامدم که مثل دیروز یه عالم پرت و پلا بگویم! می‌دانید؟ باید در آینده عاقل تر از این باشم. من دیشب خیلی فکر کردم! (شب‌های روشن - داستایفسکی)

بایگانی
آخرین نظرات